E M R E Ç O L A K
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

E M R E Ç O L A K

Emre Çolak Fan Forumu
 
AnasayfaAnasayfa  KapıKapı  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 7. Sınıf Fen Bilgisi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
emre(A)yten
Admin
Admin
emre(A)yten


Kadın
Mesaj Sayısı : 168
Yaş : 29
Rep :
7. Sınıf Fen Bilgisi Left_bar_bleue100 / 100100 / 1007. Sınıf Fen Bilgisi Right_bar_bleue

Kayıt tarihi : 24/01/08

7. Sınıf Fen Bilgisi Empty
MesajKonu: 7. Sınıf Fen Bilgisi   7. Sınıf Fen Bilgisi Icon_minitimeCuma Ekim 03, 2008 1:16 am

7. SINIF
ÜNİTE I: MADDENİN İÇ YAPISINA YOLCULUK


A. MADDELERİN SINIFLANDIRILMASI VE DÖNÜŞÜMLERİ
1. Maddenin Katı, Sıvı ve Gaz Olarak Sınıflandırılması


Deney

BİR DENEY TÜPÜ İÇERİSİNE KONULAN YOĞUNLUKLARI FARKLI, BİRBİRİNE KARIŞMAYAN SIVILARIN İNCELENMESİ

DENEYİN AMACI: Yoğunlukları (özkütle) farklı olan sıvıların tüp içerisinde karışmadığını görmek.

HAZIRLIK SORUSU:

Denize dökülen akaryakıtın su üzerinde durmasının nedenlerini araştırınız.

KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER:

1.cam tüp

2.su

3.sıvı yağ

4.ispirto

5.gazyağı

DENEY DÜZENEĞİ:


DENEYİN YAPILIŞI:

1-Su, sıvı yağ, ispirto ve gazyağından yaklaşık 2 ‘şer cm3 alınız.

2-Bir cam tüpe sırayla önce su, sonra zeytinyağı, ispirto ve en üste de gaz yağı koyunuz.

3-Bu sıvıların birbirine karışmadığını gözleyiniz.


DENEYİN SONUCU:

Yoğunlukları farklı olan sıvılar bir tüp içerisinde aşağıdan yukarıya doğru yoğunluğu büyük olandan yoğunluğu küçük olana doğru, karışmadan sıralanır. Yoğunluk maddelerin ayırt edici özelliklerinden biridir.

TEORİK BİLGİ:

Yoğunlukları farklı olan sıvılar bir kap içerisine konursa , sıvıların birbirine karışmayarak yoğunluğu büyük olan sıvı, kabın en dip kısmında yer alır. Yoğunluğu en küçük olan sıvı, kabın en üst kısmında yer alır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://emrecolak.yetkin-forum.com
emre(A)yten
Admin
Admin
emre(A)yten


Kadın
Mesaj Sayısı : 168
Yaş : 29
Rep :
7. Sınıf Fen Bilgisi Left_bar_bleue100 / 100100 / 1007. Sınıf Fen Bilgisi Right_bar_bleue

Kayıt tarihi : 24/01/08

7. Sınıf Fen Bilgisi Empty
MesajKonu: Geri: 7. Sınıf Fen Bilgisi   7. Sınıf Fen Bilgisi Icon_minitimeCuma Ekim 03, 2008 1:18 am

(Not Flood Yapılabilir Fakat Bilgi paylaşımı tek yapılacaktır...)


2. Fiziksel ve Kimyasal Değişmeler

Deney:

MADDELERDEKİ FİZİKSEL VE KİMYASAL DEĞİŞMELERİN İNCELENMESİ

DENEYİN AMACI:Çay şekerinin fiziksel ve kimyasal değişimini incelemek.

HAZIRLIK SORULARI:

1-Fiziksel ve kimyasal değişme olaylarını araştırınız. Günlük yaşantınızla ilgili olayların hangileri fiziksel ve kimyasal değişmedir? Tartışınız.

2-Mumun erimesi, mumun yanması, sütün yoğurda dönüşümü, çivinin paslanması, üzümden sirke oluşması olaylarından hangileri kimyasal değişmedir?

KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER:

1.deney tüpü 2 adet
4.su
7.bunzen kıskacı 2 ad
10.cam çubuk

2.küp şeker 6 adet
5.üç ayak 2 adet
8.bağlama parçası
11.çekiç

3.ispirto ocağı
6.statif çubuk 2 adet
9.kibrit
12.beherglas


DENEY DÜZENEĞİ:



DENEYİN YAPILIŞI:

1-Deney tüplerinin içine 3 ‘er tane küp şeker atarak şekildeki düzeneği kurunuz.

2-Deney tüplerinden birinin içine biraz su koyarak şekerin erimesini sağlayınız. Diğer tüpü ispirto ocağında ısıtınız.

3-İspirto ocağını kapatıp bir müddet bekleyiniz. Sonra deney tüpünü çekiçle kırarak içindeki maddeyi inceleyiniz. Oluşan madde şeker özelliği taşıyor mu?

DENEYİN SONUCU:

I. düzenekte şeker suda çözünerek gözünüzle göremeyeceğiniz kadar küçük parçalar halinde suyun içinde dağılmıştır. Suyun tadına baktığınızda şeker tadını algılarsınız. O halde şekerin yapısı değişmemiş olup sadece şekli ve tanecik büyüklüğü değişmiştir.

*ÇÖZÜNME OLAYLARI FİZİKSEL DEĞİŞMEDİR.

II. düzenekte şekerin yakılması sonucu, siyahlaşarak kömür haline geldiğini görürsünüz. Şeker yanma sonucu kimyasal yapısı değişmiş ve kömür haline gelmiştir.

*YANMA OLAYLARI KİMYASAL DEĞİŞMEDİR.

TEORİK BİLGİ:

Basınç, sıcaklık gibi çeşitli etkiler sonucu maddelerde gözlemlenen değişmelerde o maddenin esas yapısı değişmiyorsa maddeye etkiyen bu tür olaylara “fiziksel olay” denir. Fiziksel olay neticesinde maddenin fiziksel özelliklerinde ve şeklinde meydana gelen değişmelere “fiziksel değişme” denir. Başlıca fiziksel değişmeler şunlardır:

1.Yoğunluk
4.Hacim
7.Parlaklık
10.Tad
13.Buharlaşma ısısı

2.Çözünürlük
5.Genleşme
8.Renk
11.Kaynama noktası
14.Erime ısısı

3.İletkenlik
6.Setlik
9.koku
12.Erime noktası


Ortam koşullarına bağlı olarak yanma, çürüme, paslanma, pişme, mayalanma gibi etkilerle maddenin görünümünü, şeklini değiştirdiği gibi iç yapısını da değiştiren olaylara “kimyasal olay” denir. Kimyasal olay neticesinde maddede gözlenen değişmelere “kimyasal değişme” denir.



3. Karışımların Fiziksel Yolla Ayrılması
4. Bileşiklerin Kimyasal Yolla Ayrıştırılması
Potasyum kloratın kimyasal yolla ayrıştırılmasının incelenmesi
Suyun elektrik akımının etkisiyle elementlerine ayrılmasının gözlenmesi (suyun elektrolizi)
5. Elementlerden Bileşik Oluşturulması
Demir ve kükürt elementlerinden kimyasal yolla demir sülfür elde edilmesi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://emrecolak.yetkin-forum.com
emre(A)yten
Admin
Admin
emre(A)yten


Kadın
Mesaj Sayısı : 168
Yaş : 29
Rep :
7. Sınıf Fen Bilgisi Left_bar_bleue100 / 100100 / 1007. Sınıf Fen Bilgisi Right_bar_bleue

Kayıt tarihi : 24/01/08

7. Sınıf Fen Bilgisi Empty
MesajKonu: Geri: 7. Sınıf Fen Bilgisi   7. Sınıf Fen Bilgisi Icon_minitimeCuma Ekim 03, 2008 1:19 am

B. ATOMUN YAPISI VE PERİYODİK ÇİZELGE
1. Atomun Yapısı
2. İyonlar Atomların Elektrik Yüklü Hâlidir
3. Bir Elementin Birden Çok İzotopu Olabilir
4. Elementler Kendi Aralarında Sınıflara Ayrılır
5. Tüm Elementler Periyodik Çizelgede Gösterilir
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://emrecolak.yetkin-forum.com
emre(A)yten
Admin
Admin
emre(A)yten


Kadın
Mesaj Sayısı : 168
Yaş : 29
Rep :
7. Sınıf Fen Bilgisi Left_bar_bleue100 / 100100 / 1007. Sınıf Fen Bilgisi Right_bar_bleue

Kayıt tarihi : 24/01/08

7. Sınıf Fen Bilgisi Empty
MesajKonu: Geri: 7. Sınıf Fen Bilgisi   7. Sınıf Fen Bilgisi Icon_minitimeCuma Ekim 03, 2008 1:20 am

ÜNİTE II: KUVVET VE HAREKETİN BULUŞMASI - ENERJİ

A. EVRENDE HER ŞEY HAREKETLİDİR
1. Konum, Yer Değiştirme ve Zaman Ölçülebilir
2. Hangi Cisim Daha Hızlıdır?

B. KUVVET ETKİSİNDE CİSİMLER NASIL DAVRANIR?
1. Kuvvet Duran Cisimleri Hareket Ettirir, Hareketli Cisimleri Durdurur, Hareketin Yönünü Değiştirir
2. Kuvveti Nasıl Ölçeriz?
Kuvvet duran bir cismi hareket ettirir mi?
Kuvvet cisimlerin şeklini değiştirir mi?
Yerçekimi kuvveti etkisinin gözlenmesi
Dinamometrenin (yaylı terazi) tanıtılması
3. Kuvvet Kuvvetle Dengelenir
Bir arada bulunan maddelerin birbirine uyguladığı kuvvetlerin incelenmesi
4. Bileşke Kuvvet Birden Fazla Kuvvetin Ortak Etkisini Tek Başına Yaratır
Paralel kuvvetlerin bileşkesinin incelenmesi
Kesişen kuvvetlein bileşkesinin incelenmesi
5. Her Cismin Eylemsizliği Vardır
6. Sürtünme Yararlı mı Zararlı mı?
Sürtünme kuvvetinin cismin ağırlığı ve yüzeyin cinsiyle olan ilişkisinin incelenmesi
Kayma ve yuvarlanma sürtünmelerinin incelenmesi

C. İŞ YAP, ENERJİ AKTAR
1. Bir Yay İş Yapılarak Sıkıştırılır
2. İş Enerji - Enerji İştir
Potansiyel - kinetik enerji dönüşümünün incelenmesi
3. Aynı İşi Güçlü Olan Daha Çabuk Yapar
4. Basit Makineler Yaşamımızı Kolaylaştırır
Çift kollu kaldıraçların tanıtılması
Tek kollu kaldıraçların tanıtılması
Farklı yüzeylerde sürtünme kuvvetinin incelenmesi
Eğik düzlemde sürtünme kuvvetinin hareket ilişkisinin incelenmesi
Eğik düzlem yüksekliğinin, cismin hareketine etkisinin incelenmesi
Sabit makaranın tanıtılması
Hareketli makaranın tanıtılması
Makara sistemlerinin incelenmesi
Palangaların tanıtılması
Kademeli makaranın (çıkrık) tanıtılması
Enerjinin işe dönüşümünün gözlenmesi (buhar türbini)


ÜNİTE III: YA BASINÇ OLMASAYDI?

A. KUVVET UYGULAR BASINÇ YARATIRIM

B. DENİZ DİBİNDE BALIK, ATMOSFER DİBİNDE İNSAN
Hava basıncının varlığının gözlenmesi
Toriçelli borusu ile açık hava basıncının ölçülmesi
Açık hava basıncı etkisiyle cam tüpe suyun dolmasının gözlenmesi
Açık hava basıncının varlığının filit pompa ile gözlenmesi
Hava boşaltma tulumbası ile balon patlamasının gözlenmesi
Balonların şişmesinden yararlanarak akciğerlerin çalışma prensibinin öğrenilmesi
Suyun kaynamasına alçak basıncın etkisinin incelenmesi
Dip basınç aletinin tanıtılması
Sıvılarda dip basıncının incelenmesi
Su türbini kullanarak enerjinin işe dönüşümünün incelenmesi

C. SIVIYA BASINÇ UYGULA; HER TARAFA İLETSİN
Sifonun çalışma prensibinin incelenmesi
Emme basma tulumbalarının çalışma prensibinin incelenmesi
Sıvıların basıncı nasıl ilettiğinin incelenmesi (Pascal deneyi)
Bileşik kapların tanıtılması
Manometre ile sıvı yoğunluğunun bulunması
Manometre ile sıvıların basıncının bulunması

Ç. BALONDAKİ HAVA MOLEKÜLLERİ HER YÖNE UÇUŞUR
Kapalı kaptaki gazın basıncının yükselmesinin gözlenmesi
(Heron balonu)

D. SU, İÇİNDEKİ HER CİSMİ YÜZDÜREMEZ
Cisimlerin sıvı içerisindeki denge şartlarının incelenmesi
Arşimet prensibine dayanarak sıvının cisme uyguladığı kaldırma kuvvetinin incelenmesi
Sıvının kaldırma kuvvetiyle yoğunluk ilişkisinin incelenmesi
Arşimet prensibinden yararlanarak katı bir cismin yoğunluğunun bulunması
Arşimet prensibinden yararlanarak bir sıvının yoğunluğunun bulunması

E. HAVADA ASILI KALAN BALONLAR
Gazların genleşmesinin incelenmesi



ÜNİTE IV: TÜM CANLILARDA ORTAK YUVAMIZ MAVİ GEZEGENİMİZİ TANIYALIM VE KORUYALIM

A. GERÇEK EVİMİZ DÜNYA

B. ÇEVREMİZDE HANGİ EKOSİSTEMLER VAR VE BURALARDA NELER OLUYOR?
1. Doğadaki Maddelerin Dengesinin Korunması
a. Beslenme Döngüleri
b. Madde Döngüleri
2. Ekosistemlerin Doğal Özellikleri
3. Ekosistemler Neden Değişiyor ve Bozuluyor?
a. Doğa Kaynaklı Bozulmalar (Doğal Afetler)
b. İnsan Kaynaklı Bozulmaların Nedenleri
i. Aşırı Nüfus Artışının Etkileri
ii. Plânsız Sanayileşmenin Etkileri
iii. Doğal Kaynakların Bilinçsiz Kullanımı

C. EKOSİSTEMDEKİ BOZULMALAR NELERİ DOĞURUR?
1. Dünyanın Coğrafyası Değişir
2. Dünyanın İklimi Değişir
3. Erozyon Toprakları Bitirir
4. Su Kaynakları Azalır ve Kurur
5. Enerji Kıtlığı Başlar
6. Biyolojik Çeşitlilik Azalır

Ç. BİLİNÇLİ BİR ÇEVRE DOSTU OLARAK NEREYİ, NELERİ, NİÇİN, NASIL KORUYALIM?
1. Sanayi Yapılaşmasında Çevresel Önlemleri Önceden Alalım
2. Türlerin Yaşadıkları Ortam İçinde Devamlılıklarını Sağlayalım
3. Bilinçli Tarımla Toprağı Koruyalım
4. Yok Etmeden Ağaç Dikelim
5. Suları ve Su Kaynaklarını Kirletmeyelim
6. Geri Dönüşümlü Ürünleri Kullanalım
7. Tüketim Maddelerini Geri Dönüşümü Sağlayacak Şekilde Değerlendirelim
8. Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Kullanılabilirliğini Artıralım
9. Yenilenemez Enerji Kaynakları İçin Önlem Alalım
10. Kullandığımız Her Şeyde Tutumlu Olalım
11. Bu Konularda Her Yaş Grubunun Bilgilendirilmesi ve Eğitimine Önem Verelim
12. Sürdürülebilir Kalkınmayı Esas Alalım
13. Sorunların Çözümlerinde Bilimsel Yaklaşımı Kullanalım
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://emrecolak.yetkin-forum.com
 
7. Sınıf Fen Bilgisi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
E M R E Ç O L A K :: Emre Çolak Forum :: oOoKUL-
Buraya geçin: